نشست ویژه استاندار خراسان رضوی با مدیرکل زندان‌ها و مدیران اجرایی درخصوص رفع مشکلات زندان‌های استان

نشست تخصصی بررسی و رفع مشکلات زندانهای استان به ریاست استاندار خراسان رضوی و جمعی از مدیران ارشد دستگاههای قضایی و اجرایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان خراسان رضوی ، در نتیجه جلسه مشترک هفته گذشته مدیرکل زندانهای استان با استاندار خراسان رضوی و طرح نیازمندی ها و چالش‌های پیش روی زندانها ، با دستور ویژه نظری استاندار ، نشست تخصصی با حضور دادستان مرکز استان ، مدیرکل زندانها ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ، مدیرکل برنامه و بودجه استانداری برگزار شد.

در این نشست غلامرضا روشان مدیرکل زندانهای خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی تفصیلی از خدمات و اقدامات جاری نظام زندانبانی اسلامی به بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی زندانهای استان در حوزه عمرانی و اشتغال پرداخت و گفت: اثربخشی برنامه های تربیتی و اشتغال پایدار زندانیان بعنوان رکن اصلی فرآیند بازپروری محکومان در گرو تأمین فضای فیزیکی مناسب و استاندارد است و در همین راستا و بر اساس قوانین باید زندانهای قدیمی و فرسوده از داخل شهرها به خارج بافت شهری منتقل شوند که تحقق این مهم نیازمند تأمین اعتبار و تعامل و هم افزایی سایر دستگاه های متولی است .

وی همچنین با تشریح صعوبت ها و مشکلات مشاغل زندانبانی ، خواستار توجه ویژه به ارتقاء شاخص‌های رفاهی پرسنل شاغل در زندانها شد.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست ضمن تأیید گزارش نیازمندی های اولویت دار مطرح شده توسط مدیرکل زندانهای استان دستور تشکیل کارگروه های تخصصی با حضور مدیران دستگاه های اجرایی متولی را صادر کرد تا در بازه زمانی کوتاه مدت و میان مدت نسبت به بررسی و تدوین برنامه عملیاتی اقدام و راهکارهای ممکن را ارائه و اجرایی کنند.

شایان ذکر است در این نشست معاون اداری و مالی ، معاون قضایی و اجرای احکام و ذیحساب اداره کل روشان را همراهی کردند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha